ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΕΝΤΑΚΗΣ

2 Δεκεμβρίου, 2024

Search
Close this search box.

Εκπαιδευτικά Προγράμματα Β΄βάθμιας Εκπ/σης

Ο φορέας μας, εμπνευσμένος από τις ιδέες και το έργο του Ανδρέα Λεντάκη, που κατέγραψε μία ιδιαίτερη και ξεχωριστή συμβολή στα πεδία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, της παιδείας, του πολιτισμού, και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, φιλοδοξεί και συνεχίζει το έργο του και μέσα από δομημένα προγράμματα, που απευθύνονται στις σχολικές ηλικίες 5-18 ετών.

εκπαιδευτικά προγράμματα

Τα προγράμματα μας εκπονούνται και εφαρμόζονται από ειδικούς μουσειο-παιδαγωγούς, ενώ δημιουργούνται με γνώμονα την ηλικία, τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες και τις κατευθύνσεις του αναλυτικού προγράμματος για κάθε τάξη.

εκπαιδευτικά προγράμματαΠαράλληλα, για τους εκπαιδευτικούς τα προγράμματα μας αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών, να εμπλουτίσουν τη σχολική ύλη και να διευρύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία ψυχαγωγώντας τα παράλληλα.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που παρουσιάζονται στους άρτια εξοπλισμένους χώρους του Ιδρύματος Πολιτισμού και Εκπαίδευσης «Ανδρέας Λεντάκης» είναι:

Μια βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας

(για μαθητές  Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου)

Εφαρμόζεται στους χώρους του Ιδρύματος:

Μια εικονική περιήγηση στην ιστορία και τις όψεις του ιστορικού κέντρου της Αθήνας μέσα από ποικίλες δραστηριότητες (προβολή εικόνων, εκπαιδευτικά παιχνίδια). Τα παιδιά παρατηρούν την εξέλιξη του ιστορικού κέντρου της Αθήνας από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, έρχονται σε επαφή με τα γνωστότερα κτήρια της πόλης και τη λειτουργία τους, συγκρίνουν τις διαφορετικές ιστορικές περιόδους και την επίδρασή τους στο αστικό τοπίο της Αθήνας.

Τα παιδιά του δημοτικού ολοκληρώνουν το πρόγραμμα ζωγραφίζοντας την πόλη των ονείρων τους.

Μια βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας

(για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου) Πραγματοποιείται σε εξωτερικούς χώρους ως ρεαλιστική περιήγηση: istoriko mentroΜε αφετηρία την Πλατεία Ασωμάτων θα περιηγηθούμε στο Θησείο, Ψυρρή, Μοναστηράκι, Αέρηδες και Πλάκα (με στάσεις στο κελί του Παπαδιαμάντη, τα παλαιοπωλεία, το ναό του Ηφαίστου, τη στοά του Αττάλου, τη βιβλιοθήκη του Αδριανού, το Μουσείο Τζισταράκη, τους αέρηδες στην ρωμαϊκή αγορά και τέλος την οικία Κοκοβίκου) σε μία διαφορετική βόλτα που θα μας “φανερώσει” τα κρυμμένα μυστικά του κέντρου της Αθήνας. Μέσα από την εξερεύνηση και το παιχνίδι οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να δουν με άλλη ματιά μέρη και μνημεία που εύκολα προσπερνά κανείς στην καθημερινότητα. Παραμερίζοντας τους εκκωφαντικούς ήχους του σύγχρονου ρυθμού ζωής θα αφουγκραστούμε την πόλη μας, που ποτέ δεν παύει να μας μιλά μέσα από τα μνημεία της. Εννοείται, ότι ως εξωτερικό πρόγραμμα δεν επιδέχεται διαλείμματος και δωρεάν χυμού που παρέχεται σε εσωτερικά προγράμματα, διαρκεί δε 60’-70’ Η έδρα του Ιδρύματος μας στον Κεραμεικό, μέσα στο Ιστορικό Κέντρο διευκολύνει την περιήγηση στην ιστορία και τα μνημεία της μέσα από ποικίλες δραστηριότητες.

Ο Μικρός Πρίγκιπας και τα Μυστικά του

(έως Β΄ Γυμνασίου)

mikros prigipas

Τι μπορεί να μας πει ένα βιβλίο γραμμένο 80 χρόνια πριν για την αγάπη, την αληθινή φιλία, την αφοσίωση και την ευθύνη απέναντι σε αυτούς που αγαπάμε και μας αγαπούν;

Με αφορμή το αριστούργημα του Αντουάν ντε Σαιντ- Εξυπερύ, οι μαθητές ταξιδεύουν στον κόσμο του Μικρού Πρίγκιπα, παίζοντας, δημιουργώντας και μαθαίνοντας τον τρόπο που εξημερώνεται μια άγρια αλεπού και πώς η αγάπη για ένα μικρό τριαντάφυλλο το κάνει μοναδικό! Τα βήματά του μας οδηγούν σε ηθικά ιδεώδη, μπολιάζοντας τα παιδιά με τα πιο ζεστά και θετικά συναισθήματα.

Οι δραστηριότητες προσαρμόζονται ανάλογα με τις ηλικίες των παιδιών.

Στο τέλος του προγράμματος χαρίζεται σε κάθε τμήμα ένας βολβός λουλουδιού με
σημειωμένο ένα σημαντικό μήνυμα του βιβλίου, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, για
να το φυτέψουν στο σχολείο και να το φροντίσουν, όπως έκανε ο μικρός πρίγκιπας με το
τριαντάφυλλο του.

Τα Γλυπτά – Μάρμαρα του Παρθενώνα

(για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)

ParthenonasΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ: To ύψιστο σύμβολο της Δημοκρατίας, της Φιλοσοφίας και της Αρμονίας! Πολύπαθος και λαβωμένος ανά τους αιώνες, απο ανθρώπων χέρι, και όμως στέκεται εδώ και 2.500 χρόνια κορυφαίο και αξεπέραστο μνημείο-σύμβολο του Δυτικού πολιτισμού!

Ελάτε, λοιπόν, να σας αφηγηθούμε τη σπουδαία ιστορία του, απο τη στιγμή της γέννησης και της κατασκευής του έως και τον διαμελισμό του απο τον Thomas Bruce Elgin, έβδομο κόμη του Έλγιν. Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν και να μάθουν ποια γλυπτά λείπουν απο το μνημείο, το χρονικό της διεκδίκησής τους απο την Ελλάδα, την επίσημη ελληνική θέση για την επιστροφή τους απο το Βρετανικό Μουσείο, καθώς και τις διεθνείς θέσεις και τοποθετήσεις πάνω στο ζήτημα του επαναπατρισμού τους.

Πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του θεωρητικού μέρους του εκπαιδευτικού προγράμματος. Στο 2ο μέρο με τις δραστηριότητες, στοχεύουμε μέσω της βιωματικής μάθησης να δώσουμε βήμα στους μαθητές, ώστε να ακουστούν οι γνώμες τους, αλλά και να προβληματιστούν και να προτείνουν λύσεις για το πιο δύσκολο και ‘καυτό’ debate των τελευταίων χρόνων στον τομέα διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς!

Τέρατα της Ελληνικής Μυθολογίας – Η αλήθεια πίσω από τον μύθο

(για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)

Τέρατα της Ελληνικής ΜυθολογίαςΗ λέξη Τέρας στη μυθολογική ορολογία είναι το «φανταστικό και τρομακτικό ον» και είναι αλήθεια οι σελίδες της Αρχαίας Ελληνικής Μυθολογίας βρίθουν από ιστορίες τεράτων, που βιώνουν πόνο και οργή, σπέρνουν τον τρόμο και αποζητούν εναγωνίως εκδίκηση, τιμωρία και καταστροφή.

Πόση αλήθεια απηχούν όμως; Υπήρχαν η ερπετόμορφη Έχιδνα, ο φοβερός Τυφώνας και τα τέρατα παιδιά τους; Οι Κύκλωπες είχαν όντως αποκρουστική όψη; Ο Μινώταυρος ήταν τόσο αιμοβόρος;

Ζούσε σε λαβύρινθο; Και τι συμβαίνει με τη Μέδουσα και το βλέμμα της που πέτρωνε όποιον την αντίκρυζε κατάματα ακόμη και νεκρή; Πρόκειται για αποκύημα της ανθρώπινης φαντασίας; Και αν ναι, ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν στη γέννησή τους και στην εδραίωσή τους; Τι κρύβεται πίσω από αυτούς τους μύθους;

Αυτά και άλλα πολλά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα παιδιά μέσα από το καινούργιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματός μας  “Τέρατα της Ελληνικής Μυθολογίας – Η αλήθεια πίσω απο τον μύθο

Το πρόγραμμα χωρίζεται σε 2 μέρη. Το πρώτο μέρος είναι η παρουσίαση και το δεύτερο των δραστηριοτήτων.

“Εδώ Πολυτεχνείο”

(για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου) edo polytexneioΟι μαθητές παρακολουθούν την πολιτική, ιστορική και κοινωνική εξέλιξη από τη Δικτατορία της 21 Απριλίου του 1967 έως την εξέγερση του Πολυτεχνείου της 17 Νοεμβρίου του 1973. Μέσω του ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος μας,οι μαθητές σχηματίζουν μια εμπεριστατωμένη εικόνα για τα ιστορικά δρώμενα στη διάρκεια της δικτατορίας. Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες συμμετέχουν σε εργασίες και projects, με θέμα επιλογής τους από την ηλεκτρονική παρουσίαση του προγράμματος και στη συνέχεια εκπαιδευτικοί, μουσειο-παιδαγωγοί και μαθητές επιδίδονται σε εποικοδομητικό διάλογο, καλλιεργώντας με αυτόν τον τρόπο δομές για την ανάπτυξη δημοκρατικής και κριτικής σκέψης.

Περπατώντας στο Δρόμο του Ιστορικού ‘’ΟΧΙ’’ του ΄40

(για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου) to-oxiΟι μαθητές μέσα από πλούσιο οπτικό υλικό διαφανειών, αποσπάσματα εφημερίδων, ηχητικών ντοκουμέντων και βίντεο του Έπους του ΄40, επεξεργάζονται τις συνθήκες της εποχής και μέσω του διαλόγου απατώνται ερωτήματα, με σκοπό την οικοδόμηση του δημοκρατικού ιδεώδους. Στη συνέχεια, μέσα από τη δική τους ματιά -με τη μέθοδο της ενσυναίσθησης -, δραματοποιούν μια πτυχή της ιστορίας με σκοπό την κατά το δυνατόν αντικειμενική προσέγγιση των γεγονότων.

101 χρόνια από την ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

(για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)

mikrasiatiki katastrofiΑπευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου και τους εισάγει στο ιστορικο-κοινωνικό και χρονικό πλαίσιο της Μικρασιατικής Καταστροφής. Από τον Ελευθέριο Βενιζέλο και την Μεγάλη Ιδέα μέχρι τον Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ και τον βίαιο ξεριζωμό εκατομμυρίων Μικρασιατών από τις πατρογονικές τους εστίες.Η εγκατάστασή τους στην Ελλάδα και η συμβολή τους στην εξ ολοκλήρου αλλαγή του πληθυσμιακού, κοινωνικού και πολιτισμικού χάρτη της χώρας. Τέλος, μέσα από δραστηριότητες και βιωματικά εργαστήρια οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να συσχετίσουν και να συγκρίνουν τα τότε πολεμικά γεγονότα με τα αντίστοιχα των ημερών τους και να προσεγγίσουν διαφορετικά αυτό το άκρως σημαντικό κομμάτι της Ελληνικής Ιστορίας.

Ο Ρήγας και η Χάρτα της Ελλάδος

(για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το 1821 που εστιάζει στον πρόδρομο και πρωτεργάτη Ρήγα Βελεστινλή (Φεραίο) του νεοελληνικού διαφωτισμού και της Ελληνικής Επανάστασης. Τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη ζωή και το έργο του μεγάλου εθνομάρτυρα.

Στο πρώτο μέρος του προγράμματος, θα παρουσιαστεί οπτικοακουστικό υλικό που θα βοηθήσει τους μαθητές να γνωρίσουν πτυχές της σύντομης, αλλά πολυτάραχης ζωής του, τη δημιουργία του μνημειώδους έργου του, τη Χάρτα της Ελλάδος! Το Θούριο, ένα Παμβαλκανικό προσκλητήριο επαναστατικού συναγερμού για όλη την τουρκοκρατούμενη Βαλκανική, που ο ιστορικός Γεώργιος Τερτσέτης χαρακτήρισε ως «Το ιερότερο άσμα της φυλής μας».

Στο δεύτερο μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος, οι μαθητές θα συμμετάσχουν βιωματικά πάνω σε αντίγραφα της Χάρτας, μέσω τριών διαφορετικών δραστηριοτήτων, έτσι ώστε να αξιολογήσουν καλύτερα το μέγεθος και το επίπονο του κατορθώματος του Ρήγα, καθώς και την τεράστια σημασία που έχει αυτό το έργο για τη σύγχρονη ιστορία της χώρας μας. Στόχος μας να κατανοήσουν τη θέση της Χάρτας στην Ελλάδα και τον κόσμο του σήμερα!

Δεν ξεχνώ- 49 Χρόνια Κατοχής της Κύπρου

(για όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου)

Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά θα γνωρίσουν το ‘νησί της Αφροδίτης’ και ορισμένα κομμάτια της μακραίωνης ιστορίας του. Ειδικότερα, επικεντρωνόμαστε στην τουρκική εισβολή του 1974 και ότι ακολούθησε αυτής και φτάνουμε μέχρι το σήμερα, 49 χρόνια μετά.

Στο πρώτο μέρος του προγράμματος που είναι και το θεωρητικό, παρουσιάζεται πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό και στο δεύτερο (πρακτικό) οι μαθητές παίρνουν μέρος σε διάφορες δραστηριότητες οι οποίες τους εντάσσουν και τους βοηθούν να κατανοήσουν την ιστορία με έναν πιο ζωντανό και βιωματικό τρόπο.

Στόχος του προγράμματος άλλωστε είναι όχι μόνο να μάθουν οι μαθητές τι έγινε σε κάποια δεδομένη χρονική στιγμή στην ιστορία αλλά και να καταλάβουν το παρόν και να οραματιστούν – προβληματιστούν για το μέλλον που έρχεται.

Όλα τα προγράμματα πλην της ρεαλιστικής περιήγησης διαρκούν 90’ με ενδιάμεσο διάλειμμα, στο οποίο προσφέρουμε δωρεάν χυμό.

Σε αριθμό 50-55 μαθητών, ο φορέας μας δίνει 3-4 συμμετοχές παιδιών με οικονομική δυσχέρεια δωρεάν. Η κάθε συμμετοχή μαθητή είναι 6€

Όλα τα προγράμματα πλαισιώνονται από πλούσιο εποπτικό υλικό (προβολή εικόνων, φωτογραφίες, κείμενα, αντικείμενα). Ορισμένα συνοδεύονται και από εκπαιδευτικό φυλλάδιο για τους μαθητές με δημιουργικές δραστηριότητες κι ενημερωτικό φυλλάδιο για τους εκπαιδευτικούς με πληροφορίες και ιδέες για την περαιτέρω επεξεργασία του μετά την επίσκεψη.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, ενώ αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την απάντησή σας και τη συνεργασία μαζί σας.

Ίδρυμα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης «Ανδρέας Λεντάκης»,
Αγ. Ασωμάτων 47, Αθήνα, 10553 Τηλ κέντρο: 210-3226054,
Mail: [email protected]

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΔΙΗΜΕΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 11.00 π.μ.-18.00 μ.μ.

Κυριακή 1η Δεκεμβρίου 11.00 π.μ.-18.00 μ.μ.