ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΕΝΤΑΚΗΣ

26 Ιουνίου, 2024

Search
Close this search box.

Εκπαιδευτικά Προγράμματα Α΄βάθμιας Εκπ/σης

Ο φορέας μας, εμπνευσμένος από τις ιδέες και το έργο του Ανδρέα Λεντάκη, που κατέγραψε μία ιδιαίτερη και ξεχωριστή συμβολή στα πεδία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, της παιδείας, του πολιτισμού, και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, φιλοδοξεί και συνεχίζει το έργο του και μέσα από δομημένα προγράμματα, που απευθύνονται στις σχολικές ηλικίες 5-18 ετών.

εκπαιδευτικά προγράμματα

Τα προγράμματα μας εκπονούνται και εφαρμόζονται από ειδικούς μουσειο-παιδαγωγούς, ενώ δημιουργούνται με γνώμονα την ηλικία, τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες και τις κατευθύνσεις του αναλυτικού προγράμματος για κάθε τάξη.

Παράλληλα, για τους εκπαιδευτικούς τα προγράμματα μας αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών, να εμπλουτίσουν τη σχολική ύλη και να διευρύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία ψυχαγωγώντας τα παράλληλα.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που παρουσιάζονται στους άρτια εξοπλισμένους χώρους του Ιδρύματος Πολιτισμού και Εκπαίδευσης «Ανδρέας Λεντάκης» είναι:

Μια βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας

(για μαθητές της Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού)

Εφαρμόζεται στους χώρους του Ιδρύματος:

Μια εικονική περιήγηση στην ιστορία και τις όψεις του ιστορικού κέντρου της Αθήνας μέσα από ποικίλες δραστηριότητες (προβολή εικόνων, εκπαιδευτικά παιχνίδια). Τα παιδιά παρατηρούν την εξέλιξη του ιστορικού κέντρου της Αθήνας από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, έρχονται σε επαφή με τα γνωστότερα κτήρια της πόλης και τη λειτουργία τους, συγκρίνουν τις διαφορετικές ιστορικές περιόδους και την επίδρασή τους στο αστικό τοπίο της Αθήνας.

Τα παιδιά του δημοτικού ολοκληρώνουν το πρόγραμμα ζωγραφίζοντας την πόλη των ονείρων τους.

Συναισθήματα και Χρώματα

(Α΄ ,Β΄, Γ΄, Δ΄ τάξεων Δημοτικού)

synaisthimata kai xromataΓια τα μικρότερα παιδιά, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ασχολείται με την τέχνη, μέσα από μουσικο-κινητικά παιχνίδια, προβολή εικόνων και δραστηριότητες καλλιτεχνικής έκφρασης.

Στόχοι του προγράμματος είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή και να συνομιλήσουν με τα έργα τέχνης μέσα από το παιχνίδι και τη φαντασία τους, να κατανοήσουν τις βασικές αρχές δημιουργίας τους, αλλά και να εκφραστούν δημιουργώντας το δικό τους έργο τέχνης.

Ο Μικρός Πρίγκιπας και τα Μυστικά του

(Ε΄ και ΣΤ΄ του Δημοτικού)

mikros prigipas

Τι μπορεί να μας πει ένα βιβλίο γραμμένο 80 χρόνια πριν για την αγάπη, την αληθινή φιλία, την αφοσίωση και την ευθύνη απέναντι σε αυτούς που αγαπάμε και μας αγαπούν;

Με αφορμή το αριστούργημα του Αντουάν ντε Σαιντ- Εξυπερύ, οι μαθητές ταξιδεύουν στον κόσμο του Μικρού Πρίγκιπα, παίζοντας, δημιουργώντας και μαθαίνοντας τον τρόπο που εξημερώνεται μια άγρια αλεπού και πώς η αγάπη για ένα μικρό τριαντάφυλλο το κάνει μοναδικό! Τα βήματά του μας οδηγούν σε ηθικά ιδεώδη, μπολιάζοντας τα παιδιά με τα πιο ζεστά και θετικά συναισθήματα.Οι δραστηριότητες προσαρμόζονται ανάλογα με τις ηλικίες των παιδιών

Στο τέλος του προγράμματος χαρίζεται σε κάθε τμήμα ένας βολβός λουλουδιού με
σημειωμένο ένα σημαντικό μήνυμα του βιβλίου, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, για
να το φυτέψουν στο σχολείο και να το φροντίσουν, όπως έκανε ο μικρός πρίγκιπας με το
τριαντάφυλλο του.

Μέλη και Μελέκ (με φόντο τη Μικρασιατική Καταστροφή)

(Δ’,Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού)

Το πρόγραμμα στηρίζεται στο ομότιτλο βιβλίο των εκδόσεων Διόπτρα. Η ιστορία της Μέλης ταξιδεύει τους μαθητές στο όμορφο Αϊδίνιο της Μικράς Ασίας το έτος 1915, όταν όλα ακόμη κυλούσαν ιδανικά για την μικρή ηρωίδα μέχρις ότου έρθει ο πόλεμος.

meli kai melekΣτο πρώτο μέρος του προγράμματος παρουσιάζουμε μέσω power point την ιστορία από την ήρεμη ζωή στη Μικρά Ασία, στην καταστροφή και την προσφυγιά στην Ελλάδα. Η δύσκολη προσαρμογή, ο αγώνας για επιβίωση και αργότερα για δημιουργία. Ωστόσο, μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα μεσολαβεί μια κούκλα, η Μελέκ, να ενώσει δύο οικογένειες, δύο λαούς. Το ταξίδι των 100 της χρόνων μαθαίνει στα παιδιά για τον πόλεμο, τις συμφορές του, αλλά και την ελπίδα, το φως και την ομορφιά που γεννούν η ευγένεια και ο πολιτισμός!

Ακολουθεί το δεύτερο μέρος, το βιωματικό εργαστήρι με δραστηριότητες, με τις οποίες τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να εφαρμόσουν όσα άκουσαν, αλλά και να μάθουν καινούργια παίζοντας.

“Εδώ Πολυτεχνείο”

(Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού)

Οι μαθητές παρακολουθούν την πολιτική, ιστορική και κοινωνική εξέλιξη από τη Δικτατορία της 21 Απριλίου του 1967 έως την εξέγερση του Πολυτεχνείου της 17 Νοεμβρίου του 1973.

Μέσω του ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος μας,οι μαθητές σχηματίζουν μια εμπεριστατωμένη εικόνα για τα ιστορικά δρώμενα στη διάρκεια της δικτατορίας. Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες συμμετέχουν σε εργασίες και projects, με θέμα επιλογής τους από την ηλεκτρονική παρουσίαση του προγράμματος και στη συνέχεια εκπαιδευτικοί, μουσειο-παιδαγωγοί και μαθητές επιδίδονται σε εποικοδομητικό διάλογο, καλλιεργώντας με αυτόν τον τρόπο δομές για την ανάπτυξη δημοκρατικής και κριτικής σκέψης.

Περπατώντας στο Δρόμο του Ιστορικού ‘’ΟΧΙ’’ του ΄40

(Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού)

Οι μαθητές μέσα από πλούσιο οπτικό υλικό διαφανειών, αποσπάσματα εφημερίδων, ηχητικών ντοκουμέντων και βίντεο του Έπους του ΄40, επεξεργάζονται τις συνθήκες της εποχής και μέσω του διαλόγου απατώνται ερωτήματα, με σκοπό την οικοδόμηση του δημοκρατικού ιδεώδους.

Στη συνέχεια, μέσα από τη δική τους ματιά -με τη μέθοδο της ενσυναίσθησης -, δραματοποιούν μια πτυχή της ιστορίας με σκοπό την κατά το δυνατόν αντικειμενική προσέγγιση των γεγονότων.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΠΙΤΙ

(Α΄ έως ΣΤ΄ Δημοτικού)

prasino spitiΤο καινούριο μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι περιβαλλοντολογικό και αφορά στο μεγαλύτερο σπίτι στο οποίο κατοικούμε που δεν είναι άλλο από τον θαυμαστό και μαγικό πλανήτη μας! Το ‘σπίτι’ αυτό συνεπάγεται δικαιώματα να το χαρούν, αλλά και υποχρεώσεις να το διατηρήσουν όμορφο, καθαρό και ασφαλές.Η ανακύκλωση παρουσιάζεται ως μία από τις πολλές υποχρεώσεις τους και ως ένας από τους πολλούς τρόπους φροντίδας του περιβάλλοντος ειδικότερα, αλλά και του πλανήτη μας γενικότερα. Μπροστά τους ξετυλίγεται η έννοια, οι τρόποι και οι αιτίες για τη χρησιμότητα της ανακύκλωσης.
Βιωματικό εργαστήρι: Μέσα από παιχνίδια, δραστηριότητες, αφήγηση, καθώς και κατασκευές, τα παιδιά κατανοούν καλύτερα τα όσα ήδη τους παρουσιάστηκαν στο πρώτο μέρος του προγράμματος, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και οπτικοακουστικό υλικό.

Δεν ξεχνώ- 49 Χρόνια Κατοχής της Κύπρου

(Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού)

Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά θα γνωρίσουν το ‘νησί της Αφροδίτης’ και ορισμένα κομμάτια της μακραίωνης ιστορίας του. Ειδικότερα, επικεντρωνόμαστε στην τουρκική εισβολή του 1974 και ότι ακολούθησε αυτής και φτάνουμε μέχρι το σήμερα, 48 χρόνια μετά.

Στο πρώτο μέρος του προγράμματος που είναι και το θεωρητικό, παρουσιάζεται πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό και στο δεύτερο (πρακτικό) οι μαθητές παίρνουν μέρος σε διάφορες δραστηριότητες οι οποίες τους εντάσσουν και τους βοηθούν να κατανοήσουν την ιστορία με έναν πιο ζωντανό και βιωματικό τρόπο.

Στόχος του προγράμματος άλλωστε είναι όχι μόνο να μάθουν οι μαθητές τι έγινε σε κάποια δεδομένη χρονική περίοδο στην ιστορία, αλλά και να καταλάβουν το παρόν, καθώς και να οραματιστούν – προβληματιστούν για το μέλλον που έρχεται.

Όλα τα προγράμματα πλην της ρεαλιστικής περιήγησης διαρκούν 90’ με ενδιάμεσο διάλειμμα, στο οποίο προσφέρουμε δωρεάν χυμό.

Σε αριθμό 50-55 μαθητών, ο φορέας μας δίνει 3-4 συμμετοχές παιδιών με οικονομική δυσχέρεια δωρεάν. Η κάθε συμμετοχή μαθητή είναι 6€

Όλα τα προγράμματα πλαισιώνονται από πλούσιο εποπτικό υλικό (προβολή εικόνων, φωτογραφίες, κείμενα, αντικείμενα). Ορισμένα συνοδεύονται και από εκπαιδευτικό φυλλάδιο για τους μαθητές με δημιουργικές δραστηριότητες κι ενημερωτικό φυλλάδιο για τους εκπαιδευτικούς με πληροφορίες και ιδέες για την περαιτέρω επεξεργασία του μετά την επίσκεψη.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, ενώ αναμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την απάντησή σας και τη συνεργασία μαζί σας.

Ίδρυμα Πολιτισμού και Εκπαίδευσης «Ανδρέας Λεντάκης»,
Αγ. Ασωμάτων 47, Αθήνα, 10553 Τηλ κέντρο: 210-3226054,
Mail:  infoledakis1@gmail.com